louloudi

16 Φεβρουαρίου 2016

ΧΕΙΜΩΝΑΣ: Τα ρούχα που φοράμε το Χειμώνα (αφόρμηση & παιχνίδι)


Τον Ιανουάριο μιλήσαμε στο σχολείο για την εποχή που διανύουμε, τους μήνες του Χειμώνα, τον καιρό που έχει και τα ρούχα που φοράμε για να ζεσταθούμε.

Ως αφόρμηση, παρουσίασα στα παιδιά ένα χάρτη και μια άδεια βαλίτσαΤους είπα πώς ήθελα να πάω μια εκδρομή το σ/κ και το μέρος αυτό θα έχει πολύ κρύο και χιόνι. Ακόμη, τους εξήγησα πώς η ντουλάπα μου έχει πολλά ρούχα και δεν ήξερα τι να διαλέξω από όλα αυτά για να βάλω μέσα στη βαλίτσα. 
Έτσι τους ζήτησα να με βοηθήσουν και να αποφασίσουμε μαζί τι έπρεπε να βάλω μέσα! (κριτική σκέψη)

Τα παιδιά μου πρότειναν πώς έπρεπε να πάρω μαζί μου πολύ ζεστά ρούχα, όπως μπουφάν, κασκόλ, σκουφί, γάντια, πουλόβερ, κάλτσες, κ.τ.λ. 

Γράψαμε μια λίστα με όλα όσα έπρεπε να πάρω μαζί μου και φτιάξαμε μαζί έναν πίνακα αναφοράς με τα ρούχα του Χειμώνα.

Την επόμενη ημέρα έφερα στο σχολείο διάφορα αξεσουάρ, (όπως σκουφιά, γκέτες, γάντια, κασκόλ, ακουστικά για τα αυτιά) για να γεμίσουμε την βαλίτσα και να παίξουμε παιχνίδια.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Αφού τα δοκίμασαν πάνω τους,  παίξαμε το παιχνίδι "Μάντεψε τι λείπει!", με το οποίο τρελάθηκαν. Το παιχνίδι αυτό είναι ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας. 

Πώς παίζεται:

Ένα παιδί σηκώνεται στη μέση του κύκλου και φοράει όσα πιο πολλά αξεσουάρ μπορεί. Τα υπόλοιπα παιδιά κλείνουν τα μάτια τους και το παιδί που ντύθηκε κρύβεται πίσω από το καβαλέτο. Εκεί στα κρυφά βγάζει ένα αξεσουάρ από αυτά που φοράει. όταν επιστρέφει στον κύκλο, τα υπόλοιπα παιδιά ανοίγουν τα μάτια τους και καλούνται να βρουν τι έβγαλε από πάνω του. Αφού το βρουν, πρέπει να πουν τι χρώμα είναι. Όποιο παιδί βρει πρώτο ποιό αξεσουάρ λείπει, έρχεται στη μέση του κύκλου και παίζει εκείνο.




~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Στη συνέχεια, κατηγοριοποιήσαμε τα χειμωνιάτικα ρούχα και αξεσουάρ ανάλογα με το πού τα φοράμε (Παιδί & Περιβάλλον, Παιδί & Μαθηματικά).

Το φύλλο εργασίας που έφτιαξα ήταν το εξής:


Βρήκα στο internet εικόνες με χειμωνιάτικα ρούχα και τις εκτύπωσα. Τα παιδιά χρωμάτισαν τα ρούχα, τα έκοψαν και τα κόλλησαν στο αντίστοιχο μέρος του σώματος που τα φοράμε.





Η τελική μορφή της κατηγοριοποίησης έχει ως εξής:




~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Στο τέλος, εξασκήθηκαν σε προγραφικές ασκήσεις και σε μαθηματικές έννοιες.











3 σχόλια:

  1. πεθαίνω με τα παιδάκια που διασκεδάζουν τόσο πολύ!! συγχαρητήρια για την εφευρετικότητά σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΣ ΦΙΛΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ,ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΝ,ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΥΝ.ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ ΔΑΣΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου για τα καλά σου λόγια! Μάθηση χωρίς παιχνίδι, γίνεται?! Δε γίνεται!! :P

      Διαγραφή